lunes, 9 de noviembre de 2009

Activitat 8 (El mite de la caverna a l'actualitat)


El mite de la caverna Platònic es troba molt present en diferents suports telemàtics per exemple.

Hi ha certes persones a l'actualitat que, dintre del mite de la caverna les podriem associar com els presoners, encadenats al fons de la caverna i que tenen com a úniques capacitats cognocitives les aparençes i no la realitat, necessiten per al seu desenvolupament social i moral, una realitat virtual inventada per poder-se sentir més segurs i cómodes.És el cas de les persones que estan molt influenciades i enganxades a les reds socials que actualment estan molt vigents.

I es que la realitat virtual, coneguda com la representació de les coses a través de mitjans electrònics i es duu a terme mitjançant una simulació per ordinador que aconsegueix fer la sensació de que allò representat és real i en la que sovint es pot interactuar amb elements que envolten l'usuari, que els ajuda a crèixer com a éssers està relacioant amb el món sensible què menciona Plató

Dit d'una altre manera, si el medi on aquestes persones es senten més segures és un medi virtual, direm que aquest no es troben en el món de la ciència sinó en el món de l'opinió.

El presoner que s'aconsegueix escapar de la caverna serien les persones que no depenen d'aquesta realitat són els que aconseguirien arribar a ser reals i no ser meres aparençes.
*Imatge extreta del videojoc "Assassins creed II" on l'usuari és posa en la pell d'un jove ciutadà de l'Itàlia del Renaixement

No hay comentarios: