1.1 Idees principals:
Aquest text d'heràclit d'efes ens parla sobre tot d'una raó sobre humana que fa que tot es regeixi sobre aquesta incògnita. També ens parla sobre una inconcluència o millor dit una contrarietat de fets com es el cas oblidar el que fan desperts, tanmateix torna a mencionar allò que en diem de la llei de l'oposició d'elements contraris.Tot canvia i no hi ha res etern.Fa una referència al logos i de fet la major part per no dir tota del text anterior fa referència al logos
1.2 Títol:
La raó contrària
1.3 Comentari:
Heràclit defensa en aquest text una postura molt relacionada amb el logos, ja que creu que tot canvia i no hi ha res etern. També creu molt en una llei universal del logos( l'entenem com a raó, proporció....) que regula tot el moviment de la realitat conduint-lo cap a la harmonia y unificant així els elements oposats i això es veu reflectit al text cuan parla literalment de "Els contraris s'harmonitzen i , de la diversitat , en resulta, en resulta la més bella harmonia, i tot ha estat engendrat per la discòrdia"Aquesta teoria té un unic tret en comú amb el pensament d'anaximandre i es el següent. Anaximandre reduiex tot al ápeiron tal com ho fa heràclit reduint-lo tot al foc i a la llei de contraris.Són filòsofs monistes.Malgrat això, tenen moltes coses diferents i que els fa comparables com es el cas de que el centre per Anaximandre és el ápeiron, per Heràclit es la lluita de contraris totalment necessària per la vida dels éssers humans.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario